Praliny migdałowe na www.wyborcza.pl

Dziś kolejny przepis z „Karoliny odNOWA”, która 16 kwietnia pojawi się na rynku. My, odkąd w naszym życiu pojawił się Jaś, uwielbiamy takie szybkie, zdrowe i przede wszystkim smaczne gotowanie. Praliny świetnie sprawdzą się jako poranny dodatek do kawy, przekąska, a nawet deser, kiedy do drzwi zapukają niezapowiedziani goście. Na dodatek migdały zawierają magnez (lek na stres) oraz tryptofan, który odpowiada w naszym organizmie za produkcję serotoniny (hormon szczęścia), a następnie – melatoniny (odpowiada m.in. za sen). Link do filmiku znajdziesz tutaj. Zapraszamy :)

Praliny migdałowe
200 g migdałów
4 łyżki słodu jęczmiennego/ryżowego lub miodu naturalnego

Migdały mielemy w młynku do kawy lub w szybkoobrotowym robocie kuchennym na proszek. Przekładamy go do miski i dodajemy słód lub miód. Dokładnie mieszamy, aż uzyskamy konsystencję gęstego ciasta. Formujemy z niego kulki. Przed podaniem, odstawiamy na około godzinę, aby smaki się przegryzły.

10 komentarzy

  1. Świetny pomysł. W sprzedaży są migdały mielone, podobnie, jak orzechy laskowe. Więc jeszcze bardziej to przyspieszy, tym, którym zależy na czasie.
    Może macie pomysł na domowe sezamki i chałwę.

  2. Przepis na sezamki w „Swojsko”, a chałwę można zrobić z mielonego, prażonego sezamu z miodem :)

  3. Właśnie jem kulki posypane kakao, popijam dobrą herbatkę, pozdrawiam i czekam na następne proste odkrycia:)

  4. można spróbować, ale słód ryżowy albo miód są gęstsze…

  5. Dzięki, u mnie też nie postoją, tylko muszę je zrobić dzisiaj na jutro :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ten + six =